Nakliye Hasarı İçin Gerekli Bilgi ve Belgeler

Nakliye hasarı için gerekli belgeler

Nakliye hasarı olduğunda ne yapılır, hangi belgeler gerekli aşağıdaki açıklamalardan bilgi sahibi olabilirsiniz.

Nakliye Hasarı Meydana Geldiğinde Yapılacak İşlemler

Riziko gerçekleştikten sonra, sigortalı, sigortalı değilmişçesine hasarın büyümesini önlemek amacıyla gerekli tedbirleri alacak ve hasara uğrayan emtiaları şirket yetkilisinin veya eksperin görüşlerine hazır hale getirecektir.

Sigortalı, rücu haklarımızın korunması için deniz taşımalarında 3 gün, kara taşımalarında 8 gün içerisinde taşıyıcıya hasar bildirimi yapmak zorundadır.

Sigortalı, eğer bir deniz taşımacılığı söz konusu ise, yükte meydana gelen hasarın ileride tazmin edileceğine dair gemi donatanından veya acentesinden teminat mektubu almalıdır, aksi takdirde gemiye tedbir konulması yoluna gidilmelidir.

Emtia kıymet taşıma hasar dosyalarında hangi bilgi ve belegeler isteniyor?

  • Sigorta poliçesi,
  • Beyan yazısı,
  • Fatura,
  • Konşimento, hamule senedi, CMR,
  • Kargo raporu,
  • Gümrük giriş beyannamesi (ithalat halinde),
  • Gümrük çikiş beyannamesi (İhracat halinde),
  • Tutanak,
  • Çeki listesi,
  • Hasar fotoğrafları,
  • Nakliyeciye çekilen protesto,
  • Hasar trafik kazası sonucu oluşmuş ise trafik zaptı, ehliyet, ruhsat fotokopileri,
  • Vergi kimlik numarası veya vergi levhası.

Bu sayfada Nakliye Hasarı İçin Gerekli Bilgi ve Belgeler hakkındaki bilgileri kısaca size aktardık.

Dilerseniz İstanbul Sarıyer ilçesindeki sigorta acentesi ofisimizi arayarak veya talep formlarımızı doldurarak, ihtiyacınıza uygun Sigorta Paketleri hakkında daha detaylı bilgi ve fiyat teklifi alabilirsiniz.

HİZMETLERİMİZ

Sigorta Acenteliklerimiz